سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمربند دیسک کمر

کمربند دیسک کمر

کمربند دیسک کمر :استفاده از کمربند دیسک کمر طبی برای افرادی که از درد ناحیه پایینی کمر رنج می‌برند، می‌تواند یک کمک بسیار بسیار مؤثر باشد.همیشه راه و روش های فراوانی برای درمان بیماری هایی مثل دیسک کمر وجود دارد. بهترین درمان ها شامل استراحت، استفاده از کمربند دیسک کمر طبی و بریس های حرارتی، هوشمند، فنر دار، سخت، کششی و راه ها و روش های دیگر درمانی مانند طب سوزنی، حرکات اصلاحی، فیزیوتراپی و… هستند.

کمربند دیسک کمر

کمربند دیسک کمر چیست

اگر کمر شما آسیب ببیند، بهترین کمربند دیسک کمر  می‌توانند به عنوان کمربند پشتیبان و تقویت‌کننده کمری عمل کنند. کمربند‌های طبی برای ثبات و تعادل بدن شما از خارج بدن فشار وارد می‌کنند و با این کار کمر از کشیده شدن و آسیب در امان می‌ماند.

پشت کمر به‌طورطبیعی، در قالب ماهیچه‌های شکمی، پشتیبان و تقویت‌کننده‌های طبیعی پیش‌ساخته خودش را دارد، این عضلات به نوار بافت پیوندی ناحیه پایینی کمر الحاق می‌شوند و همچنین این ناحیه‌ نیز به عضلات پایین کمر متصل می‌شود که دورتادور کمر را احاطه می‌کنند.

چه موقعبیمار  باید از کمربند دیسک کمر استفاده کند

اولین چیزی کهفردباید قبل از فکر کردن در مورد پوشیدن یک کمربند دیسک کمر از خودش بپرسد این است که آیا کمردردش ناشی از آسیب به دیسک است یا ناشی از زوال و از بین رفتن (دژنراتیو) دیسک. اگرچه بیماری‌های آسیب‌های دیسکی و از بین رفتن دیسک رایج‌ترین دلیل درد پایین کمر است.

انواع کمربند دیسک کمر

کمربند دبیسک کمر

 

به منظور محدود کردن حرکت ستون فقرات و کاهش علائم دیسک کمر ، معمولاً از دو نوع کمربند استفاده می‌شود:

1-کمربندهای سفت و انعطاف‌ناپذیر
2-کمربندهای شکمی (کمربندهای انعطاف‌پذیر)

1-کمربندهای سفت و انعطاف‌ناپذیر

کمربندهای سفت مانند کمربندهای روی هم افتاده‌ی بوستونی یا کمرسینه‌های طبی خارجی از کمربندهای پلاستیکی ساخته می‌شوند. طوری که بندهای سفت و محکمی به خوبی روی آن نصب شده‌اند، این نوع کمربند برای دیسک کمر قادر است حدود 50 درصد حرکت ستون فقرات را محدود کند. شکستگی‌ها  اغلب با کمربندهای سفت درمان می‌شوند و همچنین ممکن است بعد از عمل جراحی نیز از این نوع کمربند استفاده شود.

کمربندهای سفت، سنگین و گرم هستند و استفاده از آن‌ها برای بیماران نسبتاً ناخوشایند است. این نوع کمربند زمانی باید استفاده شود که بیمار بیدار و در حال کار است و هنگامی که بیمار دراز کشیده است برداشته می‌شود.کمربندهای سفت با نام کمربندهای طبی خاج کمری نیز شناخته می‌شوند، زیرا این کمربندها ناراحتی ستون فقرات پایین کمر و استخوان خاجی را درمان می‌کنند.

نکات و مزایای کمربند دیسک کمر

کمربند دیسک کمر

1-  بلافاصله بعد از عمل جراحی می‌توان از کمربند دیسک کمر (بریس‌های کمری) برای کمک به تثبیت ستون فقرات استفاده کرد.

2- کمربند دیسک کمر می‌توانند بعد از آسیب‌های خفیف کمر با محدودسازی حرکت ستون فقرات در ناحیه پایینی کمر، در همان مراحل اولیه، مفید واقع شوند.

3- در واقع محدود کردن حرکت پایین کمر اجازه می‌دهد برخی آسیب‌های کمر التیام یابند. برخی استفاده‌کنندگان از کمربند‌های طبی بیان می‌کنند که این کمربندها شکم‌شان را تثبیت و تقویت می‌کند ، طرز قرار گیرى بدن‌‌شان را بهبود می دهد و کمی از بار ناحیه پایینی کمرشان می‌کاهد.

4- کمربندهای طبی می‌توانند در هنگام درد کمر، در زمان انتقال از حالتی به حالت دیگر  آن را راحت‌تر سازند.

5- اگر شغل شما جزء مشاغل سختی است که به پایین کمرتان فشار وارد می‌کند ، هنگامی‌که بعد از یک آسیب‌دیدگی کمر برای اولین بار به سرکار‌تان باز می‌گردید، این نوع کمربند‌ها می‌توانند با پیشگیری از کشیدگی بیش از حد در ناحیه ستون فقرات به شما کمک می‌کنند.

کمربند دیسک کمر برای درمان فتق دیسک

کمربند دیسک کمر

اولین و بهترین درمانها برای فتق دیسک کمر  استراحت مطلق،استفاده از کمربند دیسک کمر  ، مسکن ها ،سرما یا گرما درمانی و ورزش است. اگر مسکن ها کارامد نباشند ممکن است جراح برای بییمار یک درمان دارویی برای درد فرد  مثل شل کننده عضلات یا تزریق کورتون به ناحیه ستون فقرات تجویز کند.

کمربند های دیسک کمر  با رعایت استاندارد های درمانی میتوانند در درمان فتق دیسک کمر کارامد باشند. این کمربند ها بسیار سبک هستند و با پشتیبانی از کمر که میتوانند محتوی بسته ژل گرم یاسرد باشند ،برای درمان بسیار مناسبند.این کمربندها با ایجاد وضعیت مناسب برای کمر ،پوزیشن های مختلف کمر را حمایت میکنند و در رفع مشکلات دیسک های بین مهره ای مفید هستند.

تاثیر ورزش در کاهش و پیشگیری فتق دیسک کمر

ورزش کردن و افزایش انعطاف پذیری برای کاهش درد و پیشگیری از فتق دیسک یک موضوع مهم است. انجام ورزشها میتواند فشار وارده به ستون مهره ها را کمتر کرده و یک درمان طبیعی برای فتق دیسک ها باشد. برخی ممکن است برای درمان با پوشیدن کمربند های طبی راحتتر باشند.این کمربند ها درد را کمتر میکنند و با احتیاط از حرکت ها ی بدن پشتیبانی میکند. این کمربند ها برای اسیب به مهره های کمری طراحی شده اند و برای درمان فتق های گردنی و سینه ای مناسب نیستند.