سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین متخصص ارتوپد ایران

بهترین متخصص ارتوپد ایران

بهترین متخصص ارتوپد ایران : درد استخوان کمتر از درد مفصل و درد عضله شایع است . درد در استخوان عبارت است از حساسیت شدید به درد و احساس شدید درد و هر نوع ناراحتی در یک یا چند استخوان در بدن یاید بدانید که این درد با درد های عضلانی و مفصلی متفاوت است درد استخوان معمولا به بیماری هایی نسبت داده می شود که می توانند عملکرد عادی یا ساختار استخوان را تحت تاثیر قرار دهند .

 

 

بهترین متخصص ارتوپد ایران

 

گاهی علت درد در  استخوان ها واضح است مانند  : شکستگی و در مواردی هم ممکن است تشخیص علت آن نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد البته باید توجه داشت که علت درد در استخوان ها هرچه باشد مهم بوده و باید جدی گرفته شود که معمولا در این مواقع توصیه می شود که برای درمان به بهترین متخصص ارتوپد ایران مراجعه کنید.

 

دلایل استخوان درد:

به گفته بهترین متخصص ارتوپد ایران : بسیاری از دردهایی که بیمار در استخوان یک اندام حس می کند ممکن است منشا استخوانی نداشته و از محل دیگری ارجاع شده باشد .

مشکلاتی که در مفاصل نزدیک به یک استخوان وجود دارند ممکن است موجب دردی شوند که در ناحیه استخوان حس شود .

تحریک اعصاب حسی در یک نقطه از بدن می تواند موجب احساس درد در نقطه ای شود که از محل تحریک دور است .

در این شرایط مغز افراد در تفسیر محل درد دچار خطا می شود در واقع وقتی حس درد چند نقطه از بدن شما توسط تنها یک عصب به مغز می رود مغز ممکن ست در تفسیر محل دقیق در دچار اشتباه شود .

بعضی از دلایل شایع استخوان درد شامل استئوآرتریت ، کشیدگی یا شکستگی هستند.عوامل خطرآفرینی وجود دارند که می توانند احتمال درد مفصلی را افزایش دهند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

**آسیب مفصلی به واسطه شرایطی مثل ارتروز و کشیدگی یا شکستگی  و یا عمل های جراحی

**استعداد ژنتیکی

**ساختار آناتومیک

**چاقی _ در این مورد  باید گفت که مفاصل با فشار بیش از حد مواجه هستند.

 

بهترین متخصص ارتوپد ایران

دردهای عضلانی چیست؟

دردهای عضلانی یا*میالژی* بسیار  در بین افراد بسیار شایع هستند . اغلب اوقات افرادی که دچار درد عضلانی می شوند ، عامل آن را به راحتی پیدا می کنند زیرا درد عضلانی در بیشتر موارد به دلیل کشیدگی ،  استرس و فشار زیاد ، استفاده بیش از حد از عضلات و آسیب به آن ها حین کار یا  ورزش  ها و فعالیت بدنی ایجاد می شود  .

 

 

عوامل شایع و احتمالی درد عضلانی که باید برای درمان آن ها به بهترین متخصص ارتوپد ایران مراجعه کرد عبارت اند از : 

**کشیدگی عضله :

این آسیب بسیار شایع ست و اغلب بدنبال فعالیت فیزیکی ایجاد می شود . درد ناشی از کشیدگی عضله می تواند خفیف تا شدید باشد .

با این حال بیشتر این درد ها خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند . کشیدگی عضلات بر تاندون ها نیز اثر می گذارد.

تاندون بافتی ست که عضله را به استخوان ها  متصل می کند . این آسیب بیشتر در ناحیه ساق پا ، ران ها و کشاله ران ایجاد می شود از سایر علائم و نشانه های کشیدگی عضله می توان به گرفتگی عضلانی و احساس سفتی یا حساسیت در عضلات اشاره کرد.

 

 

**فیبرومیالژیا :

فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن است که بیمار را دچار خستگی عمومی و دردهای گسترده در عضلات و مفاصل می کند .

از آن جایی که علائم و نشانه ها ی  این بیماری ، ذهنی تلقی می شوند به راحتی نمی توان عامل ایجاد آن را پیدا کرد .

بعضی از افراد بر این باورند که درد ناشی از این بیماری بر اثر درک نادرست مغز و اعصاب از درد و بازخورد بیش از حد آن ها نسبت به سیگنال های طبیعی درد ایجاد می شود.

در بیماری  فیبرومیالژیا ، نقاط خاصی از بدن تحت عنوان نقاط ماشه‌ ای دچار درد می شوند . حتی فشار جزیی روی این نواحی ، درد و حساسیت ایجاد می کند .

این نقاط در هر ناحیه از بدن شما می توانند ایجاد شوند اما بیشتر در ناحیه  پشت گردن یا  با لای شانه یتان ، در  بالا ی سینه ، زانو ها و یا در  ناحیه بیرونی آرنج و لگن احساس می شوند .

در واقع اگر دردهای  اسکلتی- عضلانی بی‌ دلیل باشند و حداقل برای 3 ماه باقی بمانند به فیبرومیالژیا نسبت داده می شوند به گفته بهترین متخصص ارتوپد ایران ، از دیگر علائم این بیماری می توان به احساس خستگی با و جود خواب کافی  _ مشکل در خواب ، سردرد ، افسردگی ، استرس و مشکل در تمرکز برای بیمار  اشاره کرد .

 

**عفونت‌ ها :

عفونت‌ هایی مانند سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، فلج اطفال و عفونت های میکروبی می توانند با درد عضلانی همراه باشند . درد عضلانی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا  بیشتر در  ناحیه ی  ، دست ها و پا ها و پشت گردن احساس می شود.

این درد گاهی به قدری شدید ست که حرکت و انجام فعالیت های عادی و ساده را هم دشوار می کند برای کاهش درد عضلانی ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی معمولا از داروهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن استفاده می شود عفونت های دیگری مثل :  بیماری لایم و عفونت غذایی با باکتری سالمونلا نیز می توانند با ضعف و درد عضلانی همراه باشند .

 

 

 

 

**بیماری های خودایمنی :

سیستم ایمنی در حالت عادی با عوامل خطر مثل عفونت ها و باکتری ها مبارزه می کند تا بدن را سالم نگه دارد .

در بیماری های خودایمنی  این سیستم به اشتباه بافت های سالم بدن افراد را عامل خارجی تلقی می کند و به آن ها حمله می کند.

این حمله با توجه به نوع بافت درگیر می تواند با علائم  و نشانه های مختلفی همراه باشد .  بیماری هایی  مانند : لوپوس ، درماتوموتیسیت  و روماتیسم مفصلی از گروه این بیماری ها هستند.

لوپوس معمولا باعث خستگی شدید، درد و تورم مفاصل، دردهای عضلانی، سردرد، حساسیت پوستی، ریزش مو، کم‌خونی، مشکل در انعقاد خون و… می‌ شود.

درماتوموتیسیت هم نوعی بیماری التهابی نادر ست که با حساسیت های  پوستی ، ضعف عضلانی ، التهاب ، سفتی و حساسیت در عضلات ، مشکلات ریه ، خستگی  ، کاهش وزن بی دلیل و تب همراه است همچنین باید اشاره کرد که  روماتیسم مفصلی نیز باعث درد های مفصلی و عضلانی ، آسیب به مفاصل و تورم در مفاصل می شود .

 

 

**کمبود پتاسیم یا هیپوکالمی :

پتاسیم در عملکرد سلول های عصبی و قلبی و انتقال مواد از غشای سلول نقش بسیار مهمی دارد .

کاهش سطح خونی پتاسیم در بدن می‌تواند از آثار جانبی بعضی داروها، کاهش دریافت غذایی پتاسیم، اسهال، استفراغ، سیروز کبدی یا آسپیراسیون باشد.

مصرف بعضی داروها مثل داروهای مدر نیز می‌تواند باعث کاهش سطح پتاسیم خون ‌شود.

از علائم هیپوکالمی می‌ توان به احساس خستگی، انقباض، ضعف و درد عضلانی، خواب‌آلودگی، یبوست و بی‌ نظمی ضربان قلب اشاره کرد.

 

 

 شایع ترین علل درد استخوان:

 

بهترین متخصص ارتوپد ایران

**ضربه به استخوان:

ضربه به استخوان ها  که معمولا به دنبال آسیب های ناشی از  تصادفات یا سقوط از ارتفاع ات ، حادثه های  ورزشی و حوادث حین کار ایجاد می شود می تواند موجب شکستگی استخوان شده و همین شکستگی ایجاد درد شد ید ی در محل آسیب دیده کند.

در این موارد علت درد استخوان واضح ست . با این حال موارد دیگری از آ سیب های استخوانی به دنبال ضربه وجود دارند که به راحتی آشکار و واضح نیستند ولی موجب درد استخوان می شوند.

ضربه به استخوان ممکن ست موجب شکستگی مویی آن شود که در رادیوگرافی که بهترین متخصص ارتوپد ایران تجویز کرده به سادگی دیده نمی شود . البته این شکستگی ها در روش های دیگر تصویربرداری مانند سی تی اسکن دیده می شوند.

ضربه به استخوان می تواند موجب خونریزی در درون استخوان شود . این وضعیت ممکن است نه در رادیوگرافی ساده و نه در سی تی اسکن دیده شود و روش تشخیص آن ام آر آی است.

ضربات مکرر به استخوان  ها در ورزشکارانی که حرکات شدید و مکرر بدنی انجام می دهند می تواند موجب شکستگی استرسی شود .

این نوع شکستگی در مراحل  اولیه در رادیو گرافی ساده دیده نمی شود و راه تشخیص آن* ا م آر آ ی و یا  اسکن رادیو ایزوتوپ * است.

 

 

**پوکی استخوان:

استئوپروز یا همان پوکی استخوان می تواند موجب درد استخوان در محلی شود که دچار ضعف و سستی شده است  استئومالاسی هم که به علت کمبود کلسیم و ویتامین دی ایجاد می شود می تواند موجب ضعف و به دنبال آن درد استخوان شود .

 

**عفونت استخوان:

استئومیلیت یا همان عفونت استخوان می تواند علت درد آ ن باشد . وقتی عفونت استخوان حاد است تشخیص آ ن راحت تر و واضح تر است با این حال عفونت های مزمن استخوان می تواند موجب دردها یی شود که تشخیص آن مشکل تر است . آزمایش های  پارا کلینیکی و روش های تصویربرداری می تواند به تشخیص علت درد کمک شایانی  کند .

 

 

بهترین متخصص ارتوپد ایران

 

 

**سرطان استخوان:

تهاجم سلول های سرطانی به استخوان می تواند موجب درد آن شود . سرطان استخوان ممکن است اولیه باشد یعنی منشا سرطان از خود استخوان باشد در بعضی موارد هم سرطان استخوان متاستاز از نواحی دیگر است.

در این موارد بافت دیگری از بدن سرطانی می شود و سپس تهاجم این سلول ها به استخوان ها موجب درگیر شدن آن ها و درد استخوانی می شود .

سرطان هایی مانند : لوسمی یا سرطان خون هم می تواند موجب درد استخوان شود .

 

 

**اختلال جریان خون استخوان:

وقتی به دلایلی خون رسانی به استخوان متوقف می شود استخوان دردناک می گردد . به طور مثال در آنمی داسی شکل به دلیل انسداد مسیر جریان خون مویرگی به قسمت هایی از استخوان ، درد استخوان ایجاد می شود .

این دردها می تواند به صورت حملاتی از درد باشد که شدت آن کم و زیاد می شود .

بهترین متخصص ارتوپد ایران برای تشخیص علت درد استخوان ها در ابتدا با بیمار صحبت کرده و اطلاعاتی راجع به مشخصات درد و سابقه مشکلات دیگر را می گیرد و بعد از آن  محل درد و کل بدن را معاینه می کند .

بررسی های آزمایشگاهی و تصویر برداری هایی مانند : رادیوگرافی ، سی تی اسکن و ام ار آی به تشخیص علت درد استخوان کمک  شایانی می کند.

 

 

 

بهترین جراح ارتوپد ایران کیست؟

ارتوپدی تخصص پزشکی اختصاص داده شده به تشخیص ، درمان ، توان بخشی و پیشگیری از صدمات و بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی از بدن انسان می باشد که شامل :  استخوان ها ، مفاصل  ، تاندون ها ، رباط ها ، عضلات و اعصاب است که اجازه می دهد یک فرد حرکت کرده و فعال داشته باشد .

در این رشته  از پزشکی با درمان ناهنجاری های مادر زادی ، پیشگیری و درمان بیماری های مزمن و آسیب سیستم اسکلتی عضلانی ارتباط دارد.

در حال حاضر  متخصصین ارتوپدی به بیماران در همه سنین از نوزادان  گرفته با کجی یا پیچیدگی پا تا ورزشکاران جوان که به جراحی آرتروسکوپی نیاز دارند  اختصاص داده شده است.  این رشته هم چنین به درمان شکستگی در استخوان ها نیز می پردازد.

 

انتخاب متخصص ارتوپد:

انتخاب بهترین متخصص ارتوپد ایران یکی از مهم ترین تصمیماتی است که شما در هنگام بررسی درمان و گزینه های جراحی برای مشکلات مفصلی خود می‌گیرید.

در هنگام گرفتن این تصمیم، باید برای پیدا کردن دکتر ارتوپدی که مناسب وضعیت شما باشد باید با جراحان متعددی مشورت کنید.

از جمله اقداماتی که می توانید برای یافتن یک متخصص ارتوپد مناسب، به کار برید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از پزشک طب عمومی خود، خانواده و دوستان و منابع آنلاین برای پیدا کردن بهترین متخصص ارتوپد کمک بگیرید.
  • بررسی میزان تجربه و گواهی نامه های جراح ارتوپد
  • ملاقات با جراح و بررسی رفتار و محیط کاری او

 

 

وظایف بهترین جراح ارتوپد ایران چیست؟

بسیاری از بیماران سؤال می کنندکه کار دکتر ارتوپد چیست یا جراح ارتوپد کجا را درمان می کند.
پزشک ارتوپد پزشکی ست که در تشخیص ، درمان ، پیشگیری و توانبخشی اختلالات ، آسیب ها و بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی بدن اموزش دیده است .

جراحان ارتوپد هم  برای درمان ضایعات عضلانی ، آسیب های ستون فقرات ، آسیب های ورزشی ، بیماری های دژنراتیو _ عفونت ها ، تومورها و ا ختلا لات مادرزادی هم از روش های  جراحی و هم  روش غیر جراحی استفاده می کنند.