سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیزیوتراپی در منزل تهران

هزینه فیزیوتراپی در منزل

 هزینه فیزیوتراپی در منزل تهران :پایین بودن هزینه فیزیوتراپی در منزل دربرخی مراکز با توجه به تعداد عضو نیاز مند به فیزیوتراپی و مشکل بیمار توسط فیزیوتراپیست مشخص می شود.نکته قابل توجه این می باشد که برخی از مراکز فیزیوتراپی در منزل جهت افزایش بیماران خود ، تعرفه بسیار کمی برای فیزیوتراپی در منزل ارائه می دهند.مرینات فیزیوتراپی تمرینات حرکتی و روشی فیزیکی است که برای کاهش درد و افزایش  تحرک مفاصل فرد استفاده می شود. متخصصان فیزیوتراپ اغلب تمرینات فیزیوتراپی را برای درمان بیماران انجام می دهند دراین جا با تعدادی ازتمرینات فیزیوتراپی برای درمان درد مفصل کمر،گردن و پا آشنا می شویم که شما می توانید این تمرینات را درخانه انجام دهید.

 

علت پایین بودن  هزینه  فیزیوتراپی در منزل در برخی  کلینیک ها

برخی کلینیک ها به منظور پایین آوردن هزینه فیزیوتراپی در منزل ، از افراد غیر حرفه ای و بدون تخصص که به صورت تجربه ای فیزیوتراپی را آموخته اند و تحصیلات آکادمیک و تخصصی در دانشگاه ها ندارند استفاده می کنند.

 نحوه محاسبه تعرفه فیزیوتراپی در منزل

به جرات می وان گفت که امروزه،  خدمات فیزیوتراپی در منزل جایگزین مراجعه بیماران به مراکز درمانی جهت دریافت این خدمات توانبخشی شده است. اغلب متخصصان این حوزه بر این باورند که مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت خدمات فیزیوتراپی بسیار  برای بیمار خطر آفرین است

علاوه بر آنکه ممکن است بیماری افراد بیشتر تداوم یابد روند بهبودی کند تر شود، حرکت برای برخی مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. از این رو دیگر نیازی به حضور بیمار در این مراکز درمانی  نیست و امروزه  تنها با یک تماس با کلینیک هایی که خدمات  فیزیوتراپی ارائه میدهند  می توان فیزیوتراپ را به منزل برد و از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شد

هرینه فیریوتراپی منزل

قیمت فیزیوتراپی در منزل

در مراکز توانبخشی معمولا  از فیزیوتراپیست های با تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی استفاده می نماید تا کیفیت خدمات خود را  به بیماران بالا ببرد.به همین علت میشود این  اطمینان خاطر را داشت که قیمت فیزیوتراپی در منزل را به صورت منصانه دریافت میشود  به صورتیکه در نحوی که از طرفی در کیفیت خدمات ما تاثیر گذار نباشد و باعث کاهش کیفیت خدمات نشود و از طرفی دیگر از نظر فشار مالی بر روی بیمار نباشد.

فایده مهم فیزیوتراپی برای بدن

سوالای برای اغلب افراد پیش می آید این است که آیا فیزیوتراپی واقعا در درمان موثر است؟فیزیوتراپها معتقدند فیزیوتراپی شیوه‌ای با میزان ریسک پایین و فوائد بسیار است که می‌توان با استفاده از آن بسیاری از بیماری‌های مختلف را تشخیص داد و درمان کرد.

فیزیوتراپی به تمامی افراد در سنین مختلف که به دلیل مشکلات پزشکی، بیماری‌ها یا مجروحیت‌ها، توانایی عادی خود در حرکت کردن را از دست می‌دهند کمک می‌کند و موجب می‌شود که بیمار به سطح سابق توانایی جسمی خود بازگردد.متخصصان  اغلب در بروز اولین نشانه یک مشکل به فرد توصیه می‌کنند فیزیوتراپی انجام داده و محتاط‌ ترین و متعادل‌ترین گزینه بهترین است.

 

 

 

از جمله فواید فیزیو تراپی در منزل :

1-پیشگیری از برخی جراحی‌ها:

در صورتی که فیزیوتراپی به از بین بردن درد یا درمان جراحت کمک کند نیازی به عمل جراحی نیست و در صورتی که انجام عمل جراحی لازم باشد از فیزیوتراپی پیش از عمل بهره برده‌اید. همچنین این روش موجب می‌شود بیمار پس از عمل جراحی سریع‌تر بهبود یابد زیرا بیمار نسبت به قبل از توان بدنی بیشتری برخوردار می‌شود.

2- کاهش یا از بین بردن درد:

درمان‌هایی از قبیل تحریک الکتریکی یا فراصوتی به تسکین درد بیمار  کمک می‌کنند و توان ماهیچه‌ها و عملکرد مفاصل را برای کاهش درد کمر بهبود می‌بخشند. چنین درمان‌هایی همچنین از بازگشت مجدد درد جلوگیری می‌کنند.

3-بهبود توان حرکتی:

اگر بیمار  در ایستادن، حرکت کردن و راه رفتن دچار مشکل است ، فیزیوتراپی  میتواند کمک‌کننده باشد . همچنین انجام حرکات کششی و قدرتی توانایی جسمی برای حرکت کردن را تقویت می‌کند.

4- بهبود شرایط جسمی پس از سکته مغزی:

بیماران به طور معمول پس از سکته مغزی بخشی از عملکرد و قدرت جسمی خود را از دست می‌دهند. فیزیوتراپی باعث می‌شود قسمت‌های ضعیف‌شده بدن قوی و محکم‌تر شوند.

5- پیشگیری از آسیب‌های ورزشی یا بهبود سریعتر آنها:

فیزیوتراپها می‌دانند چگونه ورزش‌های مختلف می‌توانند فرد را در معرض انواع خاصی از آسیب‌دیدگی‌ها قرار دهند و به همین دلیل انجام تمرینات و حرکات متناسب با شرایط فرد را به او توصیه می‌کنند.

 

 

 

6- کنترل دیابت و بیماری‌های عروقی:

به عنوان بخشی از طرح کنترل دیابت، ورزش و تمرینات فیزیوتراپی می‌تواند به طور موثری به تنظیم قندخون کمک کند.

7-حفظ تعادل بدن و کاهش احتمال زمین‌خوردن:

زمانی که فرد فیزیوتراپی را شروع می‌کند از نظر خطر احتمالی افتادن و شکستگی ناشی از آن، معاینه می‌شود و در صورتی که خطر افتادن برای فرد بالا باشد پزشک حرکت‌های ورزشی را به وی توصیه می‌کند که شرایطی مشابه با زندگی واقعی را برای او شبیه‌سازی کند و خطر حرکات شدید بیمار را تهدید نکند.

8-کنترل مشکلات مرتبط با پیری:

با بالا رفتن سن افراد ، احتمال ابتلای فرد به پوکی استخوان و آرتریت زیاد  میشود . فیزیوتراپی کمک می‌کند تا افراد در این گروه سنی تحرک بیشتری داشته باشند و تا مدتی بیشتر از این عارضه‌ها در امان بمانند.

9- کنترل بیماری‌های قلبی و ریوی:

در حالی که بیشتر بیماران پس از حمله قلبی دوره توانبخشی را به اتمام می‌رسانند ممکن است فیزیوتراپی به بازگشت عملکرد جسمی بدن کمک کند.

10-کمک به کودکان در کنترل بیماری‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها یا مشکلات حرکتی:

فیزیوتراپی می‌تواند برای کودکان در بهبود مهارت‌های حرکتی و درمان مشکلات عصب شناختی موثر باشد.

 هزینه فیزیوتراپی در منزل تهران

 میشود خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران  برای بیمارانی  مفید است که توانایی لازم برای رفت و آمد به مراکز درمانی را ندارند و از این رو از جلسات فیزیوتراپی عقب خواهند ماند. مشکل خروج از منزل  و ترافیک سنگین شهری بزرگ  سبب شده تا خدمات فیزیوتراپی با استقبال ویژه ای رو به رو شود و توسط متخصصان بتوان این خدمات را در منزل دریافت نمود.

دلایل مختلفی برای لزوم و ضرورت فیزیوتراپی در منزل ارائه شده که از جمله آن می توان به:

کهولت سن، جراحی، انواع سکته مغزی و قلبی و شکستگی های بسیار زیاد در اندام های آن اشاره کرد. در حقیقت این شرایط نه چندان مساعد سبب میشود تا بسیاری از افراد ترجیح دهند تا از خدمات فیزیوتراپی در منزل خود استفاده  نما یند.

 متخصص فیزیوتراپ با امکانات مجهز به منزل بیماران میروند و خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می دهند. این روش امروزه  بسیار کارآمد و با راندمان بالا نیازی به خروج از منزل برای بیماران وجود ندارد حتی میتوان  این خدمات به صورت غیر حضوری درخواست داد و در نهایت فرد متخصص (خانم یا آقا) به منزل بیمار اعزام می گردد.

 

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست

دستگاه فیزیوتراپی خانگی وسیله‌ای است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقریباً همه ما در اطراف خود حداقل یک نفر را داریم که دچار مشکلات اسکلتی، عضلانی و یا عصبی می‌باشد. این نوع مشکلات پیر و جوان نمی‌شناسد و در درازمدت افراد را درگیر خود می‌کند. بهترین روش درمانی این مشکلات، فیزیوتراپی است و چه چیزی بهتر از اینکه به‌جای مراجعه مکرر به مراکز فیزیوتراپی، فیزیوتراپی را به خانه خود ببریم.
دستگاه فیزیوتراپی خانگی ابزاری برای تسکین دردهای مزمن (مانند دردهای پایین کمر) و یا دردهای حاد ( مانند دردهای حاملگی یا دردهای پس از جراحی) محسوب می‌شود. این دستگاه از طریق ارسال انرژی الکتریکی با طول‌موج‌های مختلف به اعصاب، تأثیر خود را می‌گذارد. این انرژی از طریق الکترودهایی که روی پوست قرار می‌گیرد، منتقل می‌شود. برای همین به انتقال انرژی به این طریق، تحریک عصبی از روی پوست یا TENS گفته می‌شود.قبل از اینکه یک دستگاه‌ فیزیوتراپی در منزل برای خود تهیه کنید، می‌بایست دانش خود را در زمینه فیزیوتراپی و همچنین نحوه عملکرد و روش استفاده از این دستگاه افزایش دهید.

 

معرفی رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی که جزء رشته‌های توان‌بخشی محسوب می‌شود، از زیرگروه‌های رشته تجربی است و فردی که درنهایت از این رشته فارغ‌التحصیل می‌شود (فیزیوتراپیست) قادر است با استفاده از تکنیک‌های دستی، تمرینات ورزشی و دستگاه‌های ایجادکننده جریان الکتریکی، بر روی بهبودی توان ازدست‌رفته عضو هدف کار کند.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای فیزیوتراپی درمان بیماری های دستگاه حرکتی بدن می‌باشد. بیماری های تنفسی و دستگاه قلبی-عروقی نیز می‌توانند تحت درمان با فیزیوتراپی قرار بگیرند. فیزیوتراپی با بهره‌گیری از ترکیب ورزش، ماساژ و دستگاه‌های مولد انرژی الکترونیکی می‌تواند یکی از مؤثرترین روش‌های درمانی دردهای استخوانی-عضلانی و غیره باشد. این روش عموماً بر جراحی ترجیح دارد و در اکثر موارد از درمان‌های دارویی نیز مؤثرتر است.

چه انتظاری از دستگاه فیزیوتراپی خانگی داشته باشیم

میزان گرفتن نتیجه و زمان به نتیجه رسیدن شما از دستگاه فیزیوتراپی خانگی بستگی مستقیم به‌شدت و دوره درد شما دارد. ممکن است درمان شما چند روز طول بکشد و یا ممکن است هفته‌ها و یا ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد. برحسب ویژگی‌های پوست و میزان مقاومت آن، نوع درد و تفاوت‌های فردی در مکانیسم‌های کنترل درد، نتایج متنوعی حاصل خواهد شد.
زمانی که از هر روش فیزیوتراپی، از جمله دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده می‌کنید، باید صبور باشید. بسیاری از بیماران پس از استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی نتایج خوب تا عالی را گزارش کرده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که ابتدا قابلیت کنترل درد را پیداکرده‌اند و سپس تسکین درد را تجربه کرده‌اند و درنهایت به کاهش استفاده از داروهای ضد درد دست پیدا کردند. برخی از بیماران مبتلا به دردهای مزمن نیز به‌طور دائم درمان می‌شوند.

علت پایین بودن  تعرفه  فیزیوتراپی در منزل دربرخی مراکز و کلینیک ها

قیمت فیزیوتراپی در منزل با توجه به تعداد اعضای  بیمار نیاز مند به فیزیوتراپی و کاردرمانی  و مشکل فرد  توسط متخصص فیزیوتراپی مشخص شود

نکته قابل ذکر  این است  که برخی از مراکز  و کلنیک های فیزیوتراپی  جهت افزایش بیماران خود ، تعرفه  بسیار کمی برای فیزیوتراپی در منزل ارائه می دهند.برخی کلینیک ها مجهز به منظور پایین آوردن قیمت فیزیوتراپی در منزل ، از اشخاص غیر حرفه ای و بدون تخصص که بصورت تجربه ای فیزیوتراپی را آموخته اند و تحصیلات آکادمیک و تخصصی در دانشگاه ها ندارند استفاده میکنند.

تکنیکهای فیزیوتراپی در منزل

**ورزش‌_ تمرین درمانی

ورزش :  به هر فشار جسمانی کنترل‌ شده‌ ای گفته میشود که به بدن وارد میشود و با استفاده از آن میتوانیم باعث بهبود توانایی ، محدوده? حرکتی یا انعطافپذیری بدن بشویم .  ورزش و تمرین کردن دو حالت دارد :

** غیرفعال :

ورزش غیرفعال زمانیست که فشار ، از سوی فردی  دیگری ، مثلا درمانگر ، به بدن  فرد وارد میشود. اگر دقت کرده باشید ، در مسابقههای فوتبال گاهی بازیکن ی ، پای بازیکن دیگری را بلند میکند و به آن فشار میاورد این حرکت در واقع مثالی است از ورزش غیرفعال که هدفش کاهش گرفتگی* عضله? همسترینگ پشت ران*  است .

** فعال :

ورزش فعال را خود فرد انجام میدهد . بطور مثال : راه رفتن بر  روی تردمیل نوعی ورزش فعال است .چه جلسات درمانی فیزیوتراپی‌تان در مراکز  برگزار شود و  چه در بیمارستان  ، درمانگاه و چه در منزل ، در هر صورت به‌ احتمال قوی نوعی از ورزش‌ درمانی برای بیمار  تجویز خواهد شد ،
چرا که تأثیر به سزایی بر بهبود وضعیت حرکتی بدن شما خواهد داشت . در بسیاری از مواقع هم ورزشهایی  توسط متخصص فیزیوتراپی تجویز میشود که باید در خانه برای خودتان انجام بدهید و تمرینشان کنید . این تمرینهایی که خودتان بتنهایی یا به یاری  یک متخصص حرفه ای  فیزیوتراپی با تجربه  انجام میدهید ، تأثیر بسیاری بر توان‌بخشی و بازگشت بیمار  به حالت عادی خواهند داشت.